Altea ha tancat la temporada d’estiu, juliol, agost i setembre, amb
xifres molt positives per al sector turístic. Hotelers, comerciants i restauradors han tingut un estiu amb una ocupació mitjana superior al
80%, i un bec en el mes d’agost superior al 90%. Segons la regidor de
Turisme, Vigela Lloret, “Aquesta important afluència de turistes s’ha
fet notar en l’economia local”. Als alts nivells d’ocupació ha
col·laborat la posada en acció de l’estratègia ‘VisitAltea’, que
incorpora accions planificades des de l’Ajuntament amb el sector privat
de serveis relacionats amb el turisme i que posen de manifest tot el que
Altea ofereix, cobrint els gustos dels diferents públics: nàutica,
naturalesa, gastronomia, art i cultura, etc.
Especialment a
nivell cultural, s’ha desenvolupat de forma intensa a Altea durant els
mesos d’estiu diferents activitats d’ampli calat, com han sigut els
concerts de Nits al Sota de l’Aigua, la Mostra de Teatre Amateur
‘Alteatre’, la tradicional Mostra d’ Artesania en la Plaça de
l’Església, Art Mirant la Mar i el nou projecte impulsat al costat
dels artistes i artesans, Altea Creativa, un projecte que naix amb
l’ànim de fer visible el procés creatiu dels artistes durant tot l’any.
Tot açò, unit a ‘Balconades’, amb més de 50 llenços exposats en el
Casc Antic i la Mostra del Xicotet Format. I sens dubte,
l’esdeveniment que més públic i més turistes atrau fins a Altea a
l’estiu, el ‘Castell de l’Olla’, l’espectacle pirotècnic llançat des del
mar, que es va disparar en la nit del 10 d’agost, i que va ser vist per
més de 30.000 espectadors.
Així mateix, també ha tingut un bon
acolliment, entre turistes i visitants, les ‘Visites Guiades’, que han
tingut lloc els divendres a la vesprada a Altea, i els dijous a Altea la Vella. Es tracta d’un recorregut pels llocs de més valor històric,
cultural i paisatgístic de la localitat, i que han sigut gaudides per
nombrosos turistes, tant nacionals com a estrangers, durant els dos
mesos d’estiu. A Altea, en aquesta segona edició, han sigut 425 els
turistes que han participat en la ‘Visita Guiada’, i mes de 100 els que
han gaudit de la ‘Visita Guiada’ d’Altea la Vella, que enguany es
promocionava des de la regidoria de Turisme per primera vegada el seu
casc antic de manera individualitzada.
Per a la regidora de
Turisme, Vigela Lloret, “el treball planificat dels diferents
departaments, sota una estratègia comuna de turisme ‘Visitaltea’ que
diferencie i faça visible el nostre municipi, ha sigut molt important a
l’hora d’obtenir els bons resultats d’aquest estiu. I per descomptat,
agrair la gran col·laboració que entre el sector privat i públic s’està
duent a terme per a aconseguir els objectius marcats”.
Segons
les dades de l’Oficina d’Informació Turística, els madrilenys segueixen
sent els primers entre els turistes nacionals que pernocten o visiten
Altea, seguits molt d’a prop pels valencians i catalans. Menys, però en
un important nombre, destaca la presència de castellà manxecs i bascos.
Entre els turistes internacionals, els francesos han sigut de nou aquest
estiu els més fidels amb Altea, superant a turistes més vinculats
tradicionalment amb Altea com els anglesos, alemanys, nòrdics, belgues i
holandesos. També cal destacar la important presència, cada vegada
major, de turistes russos, tant de visita com a residents.